مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 12:322022-03-08فرهنگي

چراغ جشنواره کلره پزی و نان محلی چشمه قنداب دوباره جان گرفت


مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از برگزاری سومین جشنواره کلره پزی و نان محلی روستای چشمه قنداب این شهرستان در روزهای آینده خبر داد.

- ایسنا/همدان مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از برگزاری سومین جشنواره کلره پزی و نان محلی روستای چشمه قنداب این شهرستان در روزهای آینده خبر داد.

کامران اکبری شایگان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد:به دلیل شرایط کرونا جشنواره کلره پزی و نان محلی چشمه قنداب در دوسال گذشته برگزار نشده بود که امسال در روزهای آتی به زودی این جشنواره با توجه به مساعد بودن به تصمیم ستاد کرونا شهرستان برگزار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از سال های قبل در تلاش بودیم با همکاری مسئولین شهرستان پخت نان سنتی و کلره این روستا را ثبت آثار ناملموس کشوری کنیم، تصریح کرد: به دلیل برگزار نشدن این جشنواره در دو سال گذشته تحقق این برنامه میسر نشد اما در جشنواره امسال با همکاری استان نسبت به مستند کردن این مراسم و آیین در این روستا اقدام و برای ثبت آن در آثار ناملموس کشور پیگیری خواهیم کرد.

اکبری شایگان خاطر نشان کرد:در حال حاضر غذای آش خیار اسدآباد در آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده و قصد بر آن داریم علاوه بر پیگیری به ثبت رسیدن پخت نان سنتی و کلره محلی چشمه قنداب،آیین سنتی شکرگزاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چراغ جشنواره کلره پزی و نان محلی چشمه قنداب دوباره جان گرفت

چراغ جشنواره کلره پزی و نان محلی چشمه قنداب دوباره جان گرفت