مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 11:322022-03-08اقتصادي

برای دچار نشدن توافق احتمالی به سرنوشت برجام در دولت ترامپ، چه باید کرد؟


سرمایه گذاری اقتصادی و انجام طرح های مشترک و کلان اقتصادی بهترین تضمین برای امنیت پایدار و تداوم روابط مناسب با همه کشورها است.

- ایسنا/خراسان رضوی عضو انجمن ژئوپلیتیک ایران گفت: سرمایه گذاری اقتصادی و انجام طرح های مشترک و کلان اقتصادی بهترین تضمین برای امنیت پایدار و تداوم روابط مناسب با همه کشورها است.

دکتر سید هادی زرقانی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه تا وقتی روسیه در اوکراین درگیر است، طبیعتا کارت بازی ایران را کنار نخواهد گذاشت، اظهار کرد: قیمت نفت برای غرب بسیار اهمیت دارد و اگر جنگ اوکراین و چالش های بین غرب و روسیه ادامه یابد، افزایش قیمت نفت می تواند به یک مشکل بزرگ برای شهروندان کشورهای غربی تبدیل شود، کما اینکه در شرایط فعلی و با نفت 120 دلاری، روسیه و عربستان بالاترین منافع اقتصادی را به طور موقت دارند.

در حالی که به سرانجام رسیدن مذاکرات وین، می تواند منجر به ورود ایران به بازار انرژی شود و همین امر باعث کاهش نسبی قیمت نفت خواهد شد.

لذا جنگ بین اوکراین و روسیه از عواملی است که باعث افزایش اشتیاق غربی ها نسبت به احیای برجام شده است.

وی افزود: اگر چه امکان اینکه پس از احیای برجام، ایران در یک بازه کوتاه مدت به یکی از تامین کنندگان انرژی اروپا تبدیل شود، وجود ندارد، اما به هر حال در صورت به نتیجه رسیدن مذاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای دچار نشدن توافق احتمالی به سرنوشت برجام در دولت ترامپ، چه باید کرد؟

برای دچار نشدن توافق احتمالی به سرنوشت برجام در دولت ترامپ، چه باید کرد؟