مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 08:522022-03-08اقتصادي

نانوپودری که نقایص استخوانی را برطرف می کند


محققان ایرانی توانسته اند به کمک فناوری نانو، نانوپودری توسعه دهند که یک چهارم نمونه خارجی قیمت دارد و می تواند نقایص استخوانی را برطرف کند.

- وحیده نصرتی، فارغ التحصیل رشته زیست مواد دارویی دانشکده دارویی زنجان در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس درباره نانوپودر استخوانی ساخته شده گفت: نانو پودر استخوانی سنتزی (نانو ایمپلنت) تولید شده شامل ذرات کریستالی هیدروکسی آپاتیت می شود که از نظر اندازه، شیمی و مورفولوژی شبیه ذرات هیدروکسی آپاتیت موجود در استخوان انسان است و به همین دلیل از زیست سازگاری بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: این محصول برای تسریع استخوان سازی در مواردی که نقایص استخوانی وجود دارد و به طور خاص برای جراحی های فک و صورت، ایمپلنت گذاری و در موارد ارتوپدی کاربرد دارد.

  محقق ایرانی افزود: نانوپودر استخوانی محصول زیست سازگار و زیست تخریب پذیر است و به کمک ساختار نانویی آن مساحت بیشتری فراهم می شود تا سلول های بیشتری بتوانند در  فضای مورد نیاز قرار بگیرند و استخوان سازی توسط بافت بدن سریع تر رخ دهد.

نصرتی خاطرنشان کرد: این محصول تا کنون وارداتی بوده و حدود قیمت آن به دلیل شرایط تحریم سه تا چهار برابر نمونه داخلی است و با حدود قیمت 300 هزار تومان دراختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانوپودری که نقایص استخوانی را برطرف می کند

نانوپودری که نقایص استخوانی را برطرف می کند