مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 08:322022-03-08اجتماعي

سهم مردم آبیک از توسعه معادن فقط آلودگی است/ آبیک تنفس گاه ندارد


شهرستان آبیک از نظر موقعیت جغرافیایی در منطقه ای واقع شده که از هر سو توسط آلاینده های مختلف مورد محاصره قرار گرفته و آلودگی همچون لکه سیاهی بر سر مردم این شهر سایه افکنده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از قزوین، شهر آبیک در 90 کیلومتری پایتخت واقع شده که اگر از شمال شهر یعنی پیغمبرکوه و یا جنوب شهر آزادراه غدیر به آبیک بنگریم به راحتی می توان شاهد لکه سیاهی از آلودگی ها بر سر مردم بود؛ این شهر در محاصره کاملی از آلاینده ها قرار گرفته که از شمال می توان به معادن، جنوب ریزگردها و دامداری های مختلف، شرق کارخانه سیمان و غرب نیروگاه شهید رجایی اشاره کرد و در واقع تنفس ریه های مردم با آلودگی هایی همچون سیمان، نمک، خاک سنگ و مازوت و .

همراه است.

 29 معدن در شهرستان آبیک وجود دارد که از این تعداد، 12 معدن فعال، 3 معدن تعطیل موقت، 11 معدن غیرفعال و سه معدن هم ابطال شده وجود دارد.

 دو واحد معدنی در شهرستان آبیک آهک، 3 واحد خاک صنعتی، دو واحد باریت، 7 واحد شن و ماسه(مخروط کوهی)، 9 واحد سنگ لاشه ساختمانی و 6 واحد سنگ تزیینی است.

طی سالهای گذشته برای یکی از بهره برداران معدن در شمال شهر آبیک در دامنه پیغمبرکوه محل برداشت تعریف شده بود که با اعتراض های مردمی و پیاده روی به بام آبیک، فعالیت این معدن مسکوت ماند که اخیرا خبر رسیده محل برداشت جدیدی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم مردم آبیک از توسعه معادن فقط آلودگی است/ آبیک تنفس گاه ندارد

سهم مردم آبیک از توسعه معادن فقط آلودگی است/ آبیک تنفس گاه ندارد