مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 08:272022-03-08فرهنگي

زن کرمانی، روشنای زندگانی


زن کرمانی، روشنای زندگانی نوشته تاریخدان کرمانی، کتابی است که به معرفی زنان کرمانی می پردازد و نویسنده معتقد است اگر روشنایی در زندگی وجود داشته به دلیل وجود زن کرمانی بوده و به همین دلیل نام کتاب را این گونه انتخاب کرده است.

- " نوشته تاریخدان کرمانی، کتابی است که به معرفی زنان کرمانی می پردازد و نویسنده معتقد است اگر روشنایی در زندگی وجود داشته به دلیل وجود زن کرمانی بوده و به همین دلیل نام کتاب را این گونه انتخاب کرده است.

محمدعلی گلاب زاده، نویسنده و مورخ کرمانی، درگفت وگو با ایسنا در رابطه با چرایی نوشتن کتاب زن کرمانی، روشنای زندگانی بیان کرد: یک روز مقاله ای در باب زنان کرمان می خواندم و دیدم در آن به بزرگی و بزرگواری های زن کرمانی اشاره شده و به صراحت آورده است زن نخواهید اگر خواهید کرمانی باشد .

وی ادامه داد: این مسئله من را تجوید کرد ببینم چرا مجد خوفی این نکته را بیان کرده است و شخصیت های دیگری مانند شیخ محمود شبستری که زنی از بردسیری را گرفت همه در کرمان ازدواج کرده اند؛ حتی عده ای معتقدند آن اثر ارزشمند خودش را که در دامنه های سرسبز بردسیر و حجار نوشته و سروده در همین مورد است.

گلاب زاده اضافه کرد: وقتی این مطلب را خواندم مطالعاتم را افزایش دادم و به این نتیجه رسیدم می شود کتابی در حدود صدصفحه برای زنان کرما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زن کرمانی، روشنای زندگانی

زن کرمانی، روشنای زندگانی