مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 08:122022-03-08اقتصادي

مهمترین چالش های مخترعان/ ثبت اختراع چگونه برای کشور تولید ثروت می کند؟


نظام ثبت اختراع کارکرد درستی از خود در سال های اخیر به نمایش نگذاشته است و تاثیرات اقتصادی اختراعات، آن چنان که باید در اقتصاد و زندگی مردم احساس نمی شود.

- گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس؛ در زمان های دور برای مشخص شدن ابعاد یک زمین زراعی، کشاورزان در برگه هایی حدود زمین خود را مشخص می کردند.

به عنوان مثال از کنار رودخانه تا درخت سیب و از کنار درخت سیب تا تپه های سنگی.

این امر باعث ایجاد حق مالکیت افراد بر زمین های خود شده و مشخصات زمین هر نفر در ورق هایی که بعدا به آن ها سند گفته شد ثبت می شد که این امر ضمن ایجاد حق انحصاری استفاده کشاورزان از زمین های خود، مانع تعرض افراد به زمین های دیگران می شد.

با گذر زمان، مفهوم مالکیت توسعه پیدا کرد و مفهومی جدید به نام مالکیت فکری پدید آورده شد که به اموالی که حاصل از خروجی های فکری بشر بود، تعلق می گرفت.

توسعه مفهوم مالکیت فکری در نیمه اول قرن بیستم، موجب شد تا بنیان سازمانی نهاده شود که امروزه با نام سازمان جهانی مالکیت فکری شناخته می شود.

ثبت اختراع چیست؟ این سازمان در تعریف ثبت اختراع (Patent) می گوید که ثبت اختراع، مجموعه ای از حقوق انحصاری است که به موجب قانون، به متقاضیانی که اختراعات آن ها، جدید، غیربدیهی و دارای کاربرد تجاری است، اعطا می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین چالش های مخترعان/ ثبت اختراع چگونه برای کشور تولید ثروت می کند؟

مهمترین چالش های مخترعان/ ثبت اختراع چگونه برای کشور تولید ثروت می کند؟