مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 07:472022-03-08سياسي

جنگل های ارسباران گنجینه ارزشمند ورزقان هستند


فرماندار ورزقان با تاکید بر اینکه جنگل های ارسباران گنجینه ای ارزشمند ورزقان هستند، گفت: منابع طبیعی به عنوان چرخه طبیعی حیات و نیاز ضروری آیندگان باید بیش از پیش حفظ و حراست شود.

- مهدی نعمتی در دیدار با مدیر جهاد کشاورزی، رییس منابع طبیعی و آبخیزداری ورزقان و کارکنان آنها با تاکید بر نقش حیاتی منابع طبیعی در تدام و استمرار حیات بشری، تلاش آحاد مختلف جامعه را برای حفاظت از ثروت های خدادادی به ویژه مراتع و مناطق جنگلی ضروری دانست.

وی با اشاره به قرارگیری 45 هزار هکتار جنگل و 125 هزار مرتع در محدوده جغرافیایی شهرستان، صیانت از این ثروت های خدادادی را مسئولیتی بسیار حائز اهمیت و ارزشمند دانست که بر عهده منابع طبیعی و آبخیزداری واگذار شده است.

فرماندار ورزقان، با اشاره به وقوع برخی تخریب های انجام شده در مراتع و مناطق جنگلی شهرستان، خاطرنشان کرد: همه باید با تمام توان برای ترمیم، حفظ، بالندگی و بهره برداری درست از این نعمت الهی تلاش کرده و از هرگونه تعرض و تخریب خودداری کنند؛ مگر بر اساس احکام حکومتی و کار کارشناسی که مصلحت عموم و نسل های آینده را در نظر گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی بر لزوم اجرای طرح های آبخیزداری در شهرستان با هدف جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ سفره های زیر زمینی و استفاده از بهینه از منابع آبی تاکید کرد و خواستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل های ارسباران گنجینه ارزشمند ورزقان هستند

جنگل های ارسباران گنجینه ارزشمند ورزقان هستند