مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 00:172022-03-07بين الملل

کاخ سفید: تحریم روسیه، تأثیری بر مذاکرات وین ندارد


تحریم روسیه، تأثیری بر مذاکرات وین ندارد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید بامداد سه شنبه هرگونه ارتباط بین تحریم های اعمالی بر روسیه و تأثیر آن بر مذاکرات وین و ایران را رد کرد.

ساکی طی نشست خبری در کاخ سفید گفت اعمال تحریم ها بر روسیه به دلیل عملیات در اوکراین، هیچ ارتباطی به حضور روسیه در مذاکرات وین درباره توافق هسته ای ایران ندارد.

به نوشته رسانه های آمریکایی، وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا درخواست از عربستان سعودی یا ونزوئلا یا ایران برای تأمین نفت بجای روسیه، می تواند وابستگی به نفت روسیه را کم کند، گفت: بهترین کاری که می توان انجام داد، کاهش وابستگی ما به نفت خارجی ها است .

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا کسی طرفدار دستیابی ایران به سلاح اتمی هست، دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا را به تشویق ایران برای ساخت سلاح اتمی متهم کرد.

ساکی در این باره با کنایه اظهار داشت: گمان نمی کنم هیچکسی حامی [حرکت] ایران برای دستیابی به سلاح اتمی باشد، البته شاید بجز رییس جمهور قبلی [ترامپ] که از توافق [هسته ای] خارج شد! در حال تکمیل.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاخ سفید: تحریم روسیه، تأثیری بر مذاکرات وین ندارد

کاخ سفید: تحریم روسیه، تأثیری بر مذاکرات وین ندارد