مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 19:522022-03-07بين الملل

3700 تن از پیشمرگ ها به ارتش عراق کمک می کنند


نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق اعلام کردند، حدود 3700 تن از این نیروها در یک تیپ مشترک با ارتش عراق برای استقرار در مناطق مورد مناقشه ادغام می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، قارمان شیخ کمال، معاون رییس ستاد پیشمرگ ها اعلام کرد، 3692 تن از نیروهای پیشمرگ به همراه تعداد مشابهی از ارتش عراق تیپ مشترکی را تشکیل می دهند که وزارت دفاع عراق وظیفه پرداخت حقوق آنها و فراهم کردن تجهیزاتشان را بر عهده دارد.

بعد از دستیابی به توافق های اولیه این نیروها آموزش های لازم را می بینند و بعد از آن ماموریت های خود را در مناطق مورد مناقشه که شاهد نقض های امنیتی هستند، آغاز می کنند.

در این راستا یک افسر فرماندهی عملیات مشترک اعلام کرد، روند استقرار به صورت تدریجی در مناطقی که دارای نقض امنیتی هستند مشخصاً در نینوا بابت انجام خواهد شد و امیدواریم که به زودی انجام شود.

برقراری امنیت در این مناطق تاثیر مثبتی بر امنیت شهرهای مجاور از جمله دیالی خواهد داشت و داعش یکی از مهم ترین پایگاه های جغرافیایی خود را که با استفاده از اختلافات سیاسی میان بغداد و اربیل در آنجا مستقر شده از دست می دهد.

وزارت دفاع عراق اداره نیروهای مشترک جدید را براساس توافق امضا شده در سال میلادی گذشته بر عهده دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3700 تن از پیشمرگ ها به ارتش عراق کمک می کنند

3700 تن از پیشمرگ ها به ارتش عراق کمک می کنند