مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 17:222022-03-07فرهنگي

جایگاه نیما در شعر و فرهنگ ما فراتر از یک شاعر است


مدیر دفتر شعر حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه نیما راه جدیدی در حوزه شعر ایجاد کرد گفت: سطح بندی، تنوع موسیقی و پایان بندی سه شاخصه شعر نیمایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا علی داوودی در مراسم عصر شعر آیینی و بررسی مجموعه شعر نیمایی با نام ناگزیر اثر حامد صافی به همت حوزه هنری خوزستان در تالار اجتماعات دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: شعر نیمایی دارای ویژگی هایی است و تمایزاتی با دیگر اشعار مرسوم ادبیات دارد.

وی با بیان اینکه جایگاه نیما در شعر و فرهنگ ما فراتر از یک شاعر است افزود: در طول تاریخ می بینیم این شعر بوده که بار بسیاری از مسایل و مفاهیم را به دوش می کشیده و شاعرانی همچون فردوسی، حافظ، مولوی و.

در قالب اندیشه ورزان جامعه و فرهنگ ما ظاهر می شدند و فراتر از شخصیت عرفی شاعر در جامعه بودند.

این شاعر با بیان اینکه نیما نیز راه جدیدی در حوزه شعر ایجاد کرد و برخی سبک ها همچون شعر سپید از شعر نیمایی بهره گرفتند اضافه کرد: نیما کاری کرد که نسیمی در شعر روزگار ما ایجاد شود چراکه آن رویکرد کهن دیگر پاسخگو نبود.

داودی کار مهم نیما را دعوت از ما برای نو دیدن و نوجویی دانست و بیان کرد: ما قرار نیست یک قطعه شعر را با منطق نثر بخوانیم و حتما شعر راوی یک پیام بیرونی باشد بلکه شعر باید آفرینش داشته باشد زیرا به خلاق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه نیما در شعر و فرهنگ ما فراتر از یک شاعر است

جایگاه نیما در شعر و فرهنگ ما فراتر از یک شاعر است