مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 15:322022-03-07اقتصادي

عوامل صعودی کننده بورس به هم رسیدند


بررسی معاملات روز دوشنبه بازار سرمایه نشان از اتحاد عوامل صعودی کننده بورس دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازار سرمایه برای سومین روز پیاپی با رشد شاخص های عملکردی مواجه شده است، عوامل مختلفی در این صعود دست دارند، به عبارت دیگر، رشد قیمت ها در بازار سهام متأثر از رشد قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی ، رشد قیمت نفت و حذف ارز 4200 تومانی طبق مصوبه مجلس است.

امروز قیمت سهام همه نمادهای پالایشی افزایش یافت و گروه فراورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای سبزترین گروه بازار سهام بود، پس از پالایشی ها، گروه های فلزات اساسی و محصولات شیمیایی سبزترین گروه های بازار در روز دوشنبه بودند.

در سوی دیگر بازار قیمت سهام اغلب نمادهای دو گروه خودرو و ساخت قطعات و بانک ها و مؤسسات اعتباری کاهش یافت و این دو گروه بزرگ قرمزپوش شدند.

* دلایل رشد بازار سرمایه در سومین روز هفته جاری در این باره، رضا گلستانی خواه، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در خصوص دلایل رشد بازار سرمایه در روزهای اخیر می گوید: در دو روز اخیر چند عامل صعودی به هم رسیده اند و موجب رونق معاملات و رشد قیمت ها شده اند، این عوامل مانند رشد قیمت های جهانی کامودیتی ها و قیمت جهانی نفت بوده است که موجب تقاضای بالا در نمادهای پالای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل صعودی کننده بورس به هم رسیدند

عوامل صعودی کننده بورس به هم رسیدند