مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 13:272022-03-07سياسي

چالش تصاحب مفاخر ایرانی در اکسپو دبی


افغانستانی ها، ازبکستانی ها، ترکیه ای ها، ایرانی ها و حتی عرب ها درباره ملیت ابوعلی سینا، ابوریحان بیرونی، خوارزمی و دیگر دانشمندان برخاسته از جغرافیای ایرانِ کهن همواره اختلاف دارند که دامنه آن به اکسپو دبی هم کشیده شده است.

- نمای نزدیک از تصاویر شمس تبریزی، زکریای رازی، فردوسی و ابن سینا در پاویون ایران در کنار در کنار تابلوهای مجریان البته پایین این قاب ها، یک قاب دیگر نصب شده که QR code سایت “ویزیت ایران” متعلق به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روی آن قرار دارد اما به دلیل محل انتخاب شده برای این قاب ها که در مسیر تردد و عبور بازدیدکنندگان قرار دارد، کمتر بازدیدکننده ای از این کد برای دریافت اطلاعات استفاده می کند.

از طرفی، با توجه به وسعت اکسپو و تعداد پاویون ها و کشورهای شرکت کننده، زمان به قدری ارزشمند است که بسیاری از کشورها سعی کرده اند با جذابیت های دیگری، همچون نور، تصاویر متحرک، صدا و یا با استفاده از فناوری واقعیت افزوده (AR) و فناوری واقعیت مجازی (VR) توجه بیشتر بازدیدکنندگان و مخاطبان را جلب و مدت زمان توقف آن ها را بیشتر کنند.

تصاویری از ابوریحان بیرونی، کاشغری، خوارزمی، ابن سینا و الغ بیگ در پاویون ازبکستان در اکسپو دبی ادعا بر سر مالکیت این دانشمندان نیز از آنجا نشأت می گیرد که طبق جغرافیای س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش تصاحب مفاخر ایرانی در اکسپو دبی

چالش تصاحب مفاخر ایرانی در اکسپو دبی