مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 12:022022-03-07فرهنگي

نظامی گنجوی سندی بر تمدن درخشان فرهنگ ایرانی است


مدیر کل حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ادبیات فارسی ریشه در معنویت دارد، گفت: نظامی گنجوی یک الگو و سند بر تمدن درخشان فرهنگ ایرانی است.

- محمود شالویی در مراسم آغاز رویداد ملی هفته بزرگداشت حکیم نظامی همراه با رونمایی از قدیمی ترین نسخه خطی و چاپ سنگی موجود در گنجینه رضوی و افتتاحیه نمایشگاه آثار حکیم نظامی گنجوی که یکشنبه، 15 اسفند ماه، در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به تلاش حکما و ادیبان زبان فارسی طی اعصار گذشته و حال برای آمیختن حکمت با زبان ادب، اظهار کرد: ادبیات فارسی ریشه در معنویت دارد.

وی ادامه داد: حکیم نظامی گنجوی یکی از پاسداران زبان و ادب فارسی است و باید برنامه های متعدد و مستمری برای شناساندن هر چه بیشتر این حکیم بزرگ انجام شود.

شالویی با بیان اینکه نظامی گنجوی یک الگو و سند تمدن درخشان فرهنگی کشور است، تصریح کرد: این شاعر نامی ایرانی در تمامی آثار خود تلاش داشته است تا اندیشه های معنوی را برای جامعه به ارمغان آورد.

وی با اشاره به نیاز جامعه امروز در عرصه جهانی به معنویت، روی آوردن به آثار حکیمانی چون نظامی گنجوی، سعدی، مولوی، عطار و دیگر بزرگان ادب فارسی که از خاستگاه ایران برخاسته اند را راهی برای برون رفت از بحران معنویت در جوامع دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظامی گنجوی سندی بر تمدن درخشان فرهنگ ایرانی است

نظامی گنجوی سندی بر تمدن درخشان فرهنگ ایرانی است