مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 11:472022-03-07بين الملل

رهبر اپوزیسیون بلاروس: لوکاشنکو کنترل کشور را به کرملین سپرده است


رهبر اپوزیسیون در تبعید بلاروس معتقد است که الکساندر لوکاشنکو، یکی از متحدان ولادیمیر پوتین در جریان حمله روسیه به اوکراین به طرز موثری کنترل کشورش بلاروس را به کرملین واگذار کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهوری بلاروس درخصوص اینکه نیروهای کشورش در حال انجام عملیات در اوکراین هستند و یا اینکه در حمله روسیه به اوکراین قصد و برنامه ای مبنی بر شرکت در جنگ و حمایت از طرف روسی را دارد، رد می کند.

اما سوتلانا تیخانوفسکایا ، رهبر اپوزیسیون در تبعید بلاروس در مصاحبه ای با روزنامه گاردین گفت که ارتش بلاروس در حال حاضر به طور غیرمستقیم تحت کنترل کرملین است.

این رهبر اپوزیسیون بلاروس عنوان داشت: به نظر می رسد که لوکاشنکو ارتش ما (بلاروس) را دیگر کنترل نمی کند، تنها چیزی که او کنترل می کند، سرکوب علیه مردم بلاروس است.

ما شاهد نشانه هایی از اشغال نظامی بلاروس هستیم.

یک جلسه دفاعی آمریکا هفته پیش درخصوص اینکه استقرار نیروهای بلاروسی در داخل اوکراین می تواند قریب الوقوع باشد ، ترس و وحشت را برانگیخت؛ اقدامی که خود می تواند به شدت گیری و افزایش جنگ کنونی کمک کند.

همچنین، تصاویری درخصوص افزایش نیروهای نظامی بلاروس در نزدیکی مرز اوکراین در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهبر اپوزیسیون بلاروس: لوکاشنکو کنترل کشور را به کرملین سپرده است

رهبر اپوزیسیون بلاروس: لوکاشنکو کنترل کشور را به کرملین سپرده است