مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 10:372022-03-07سياسي

هم پیوندی زیارت و سکونت در بافت پیرامون حرم رضوی موجب توسعه پایدار می شود


پذیرش و تقویت هم پیوندی میان زیارت و سکونت موجب تغییر رویه های مداخله در بافت و حرکت به سوی توسعه پایدار در منطقه ثامن می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر دفتر طرح حریم رضوی گفت: پذیرش و تقویت هم پیوندی میان زیارت و سکونت موجب تغییر رویه های مداخله در بافت و حرکت به سوی توسعه پایدار در منطقه ثامن می شود.

طرح ویژه تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع) که با نام طرح حریم رضوی شناخته می شود، با کارفرمایی مشترک معاونت شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران و توسط معاونت پژوهشی دانشگاه تهران تهیه شد و یک سال پیش در 11 اسفندماه 1399 در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسید.

جایگزینی طرح پیشین با طرح مصوب جدید که مبانی نظری و رویکردهای کاملاً متفاوتی داشت و از پشتوانه علمی اساتید برجسته شهرسازی دانشگاه تهران و تیم گسترده متخصصان توانمند مشهدی بهره می برد، امیدهایی را نزد صاحب نظران، دغدغه مندان و به خصوص عموم شهروندان و ساکنان منطقه ثامن مشهد زنده کرد.

اکنون پس از یک سال از تصویب طرح، باید دید تأثیر طرح جدید در عرصه عمل چگونه بوده است.

دکتر صالح شریفی در گفت وگو با ایسنا ضمن اشاره به اجرای طرح حریم رضوی در مشهد اظهار کرد: متأسفانه در سه دهه اخیر، شاهد دوگانه سازی میان امر قدسی زیارت و امر عرفی سکونت بوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هم پیوندی زیارت و سکونت در بافت پیرامون حرم رضوی موجب توسعه پایدار می شود

هم پیوندی زیارت و سکونت در بافت پیرامون حرم رضوی موجب توسعه پایدار می شود