مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 08:322022-03-07سياسي

تامین مسکن راهکار مناسب خشک کردن ریشه فقر مطلق


برخلاف سیاست های حمایتی نظیر ارز 4200 تومانی که به ضد حمایت تبدیل می شوند، تامین مسکن به منظور ریشه کن کردن فقر مطلق زمینه فعال کردن بنگاه های اقتصادی را ایجاد کرده و در دراز مدت به رشد اقتصادی منتهی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید ابراهیم رییسی که از ابتدای دوره ریاست جمهوری با شعار محرومیت زدایی به میدان آمده بود، روز 14 اسفند سال 1400 در مراسم افتتاح پروژه های کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره مستقیم به مسئله رفع فقر مطلق گفت که همه دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی و خیریه ها موضوع حمایت از اقشار آسیب پذیر را به عنوان اولویت در دستور کار خود قرار دهند و ریشه فقر باید خشکانده شود.

تاکید رییس جمهور به عنوان مقام اول اجرایی کشور بر مسئله رفع فقر، می تواند زمینه یک تغییر شگرف در کشور باشد، از این رو پس از انقلاب سیاست های متفاوت حمایت از اقشار کم درآمد در دستور کار قرار گرفته است؛ بر این اساس یکی از مرسوم ترین شیوه هایی که در سال های اخیر با هدف رفع فقر در دستور کار قرار گرفته، سیاست های حمایتی مبتنی بر پرداخت یارانه است.

*دور باطل سیاست های حمایتی برای رفع فقر این یارانه عموما به دو شکل پرداخت نقدی و همچنین پرداخت به صورت بخشی از قیمت تمام شده کالا از جمله سیاست پرداخت ارز 4200 تومانی در دستور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین مسکن راهکار مناسب خشک کردن ریشه فقر مطلق

تامین مسکن راهکار مناسب خشک کردن ریشه فقر مطلق