مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 01:122022-03-06اجتماعي

رقابت استارت آپی برای رفع چالش پسماندهای صنعتی و معدنی


بازیافت پسماندهای صنعتی و معدنی دستمایه رویداد استارت آپی دانشگاه حکیم سبزواری قرار گرفته است تا معضلات پسماند موجود در منطقه بر اساس راهکارهای فناورانه مرتفع شود.

- دکتر عیسی کهن، مدیرگروه کارآفرینی و نوآوری دانشگاه حکیم سبزواری در گفت وگو با ایسنا، یکی از مشکلات منطقه سبزوار را وجود صنایع و معادن و پسماندها و باطله های آن دانست و گفت: یکی از نمونه های این ها پسماندهای ناشی از برش صفحات آهنی و پروفیل های UPVC است که اگر در محیطی دپو شوند، آلودگی های محیط زیست ایجاد خواهند کرد، در حالی که با بازیافت آنها و بازگرداندن آنها در چرخه تولید می توان از دورریز این مواد جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه در این منطقه از حدود 167 پروانه معدنی، 100 پروانه فعال است، اظهار کرد: فعالیت این معادن با مواد دور ریز همراه بوده است که نمونه آن معدن سنگ است و پیشنهاد شد که باطله های این معدن به قطعات مکعب مستطیل تبدیل و در سنگفرش خیابان ها از آنها استفاده شود.

کهن، تولید پودر سنگ به عنوان مواد افزودنی در سیمان و یا کاربرد در فعالیت بنایی را از دیگر کاربردهای پسماند معدن سنگ نام برد و یادآور شد: پسماندهای MDF از دیگر پسماندهای صنعتی است.

مدیرگروه کارآفرینی و نوآوری دانشگاه حکیم سبزواری به بیان مخاطرات زیست محیطی این پسماندها اشاره کرد و یادآور شد: ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقابت استارت آپی برای رفع چالش پسماندهای صنعتی و معدنی

رقابت استارت آپی برای رفع چالش پسماندهای صنعتی و معدنی