مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 19:522022-03-06سياسي

آغاز غرس نهال در 10 هکتار از عرصه های ملی باشت


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: عملیات غرص نهال در 10 هکتار از عرصه های منابع ملی این شهرستان همزمان با هفته منابع طبیعی آغاز شد.

- سید حمید حسینی در حاشیه آیین درختکاری در منطقه بوستان باشت در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی عملیات غرس نهال در باشت آغاز شد.

وی بیان کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی غرس بیش از 3 هزار اصله نهال در کوه بوستان، درک سرابیز و شلال دان آغاز شد.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری باشت با اشاره به اینکه از این میزان یکهزار اصله نهال در پنج هکتار از عرصه ملی کوه بوستان غرس خواهد می شود، تصریح کرد: این نهال ها از گونه اکالیپتوس، بید، کنار، کهور است که با آب و هوای منطقه سازگاری دارند.

حسینی عنوان کرد: احیا و مواظبت از منابع طبیعی یک امر مهم و ضروری است، جنگل های در حفظ خاک، تولید آب و تعدیل آب و هوا، تولید اکسیژن و جذب گرد و غبار نیز نقش مهمی دارند.

وی گفت: جنگل های باشت در معرض تهدیدات طبیعی از جمله تغییر کاربری اراضی، قطع درختان، چرای دام، تهاجم آفات و بیماری ها، آتش سوزی های عمدی و غیرعمدی قرار دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری باشت خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح های توسعه جنگل کاری و مرتع داری باید از ظرفیت مرتعداران و جوامع محلی و بهره برداران به خوبی اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز غرس نهال در 10 هکتار از عرصه های ملی باشت

آغاز غرس نهال در 10 هکتار از عرصه های ملی باشت