مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 19:472022-03-06اقتصادي

200 هکتار زمین به شهر اندیشه افزوده می شود


یحیی روستایی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های غرب استان تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار کرد: بیش از 80 درصد سطح کشور را مراتع و جنگل ها تشکیل داده که بر تولید اکسیژن هوا و کاهش اثرات تغییرات اقلیم تاثیرگذار هستند و حدود یک چهارم استان تهران در غرب استان باتراکم جمعیت بسیار بالا  واقع شده است .

  وی گفت: شهریار جزء دوازدهمین شهر پرجمعیت کشور و نیز رباط کریم، اسلامشهر و قدس از جمله شهرستان های پرجمعیت استان بوده اما نسبت به شهرستان های بزرگتر مانند ورامین و فیروزکوه، وسعت کمتری دارند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های غرب استان تهران در ادامه افزود: تراکم بالای جمعیتی در این شهرستان ها نیازمند افزایش سرانه فضای سبز است و این امر از طریق حفظ منابع طبیعی که بیشتر در غرب و جنوب غرب استان واقع شده و کاشت نهال میسر است.

  وی با اشاره به راه اندازی پویش مردمی نهال کاری و تداوم آن در طول سال و رسیدن به شعار هر ایرانی یک درخت که بر اقلیم کشور نیز موثر است، گفت: یکی از وظایف اصلی منابع طبیعی تامین زمین برای زیرساخت توسعه کشور است و در شهرقدس، شهریار و دیگر شهرستان ها برای نهضت مسکن ملی زمین تهیه شده تا کمک به تامین 4 میلیون مسکن در دولت جدید شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

200 هکتار زمین به شهر اندیشه افزوده می شود

200 هکتار زمین به شهر اندیشه افزوده می شود