مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 16:222022-03-06اقتصادي

مجلس چه اختیاراتی به دولت برای ارز ترجیحی داد؟


یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 گفت: مصوبه مجلس به دولت اختیار داده که بدون آن که باعث افزایش پایه پولی و تورم شود از ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی استفاده کند و یا آن را حذف کرده و مابه التفاوت آن را صرف کمک مستقیم به معیشت و سلامت مردم کند.

- الیاس نادران در گفت و گو با ایسنا در تشریح تصمیم گیری مجلس درباره ارز ترجیجی در بودجه در قانون بودجه 1400 گفت: در قانون بودجه 1400 پس از این که مجلس به تقاضای دولت حدود 8 میلیارد دلار ارز ترجیحی اختصاص داد، ساز و کار متناسب با آن نیز تعریف شد بر این اساس اگر دولت قصد خروج برخی کالاها را از سبد ارز ترجیحی داشت، قادر به اعمال سیاست های جبرانی آن در معیشت و سلامت مردم بود.

وی یادآور شد: متأسفانه دولت آقای روحانی چنین اراده ای نداشت و اعلام دولت آقای رییسی نیز در ابتدای استقرار، فرصت پیاده سازی چنین رویکردی را نیافت.

اما در بودجه ی 1401، دولت آمادگی تغییر این شرایط را اعلام کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان این که مجلس بر اساس تقاضای دولت دو اقدام را در لایحه بودجه 1401 عملی کرده است، تصریح کرد: اقدام نخست این است که در حوزه ی درآمد ارزی مصوب شده که دولت، دستگاه های اجرایی موضوع ماده ی پنج قانون خدمات کشوری و بانک مرکزی حق ندارند هیچ ارزی را غیر از ارز سامانه ی الکترونیکی مبادله کنند، به ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس چه اختیاراتی به دولت برای ارز ترجیحی داد؟

مجلس چه اختیاراتی به دولت برای ارز ترجیحی داد؟