مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 14:122022-03-06اقتصادي

افزایش 50درصدی میانگین بارش در سرشاخه زاینده رود/ بارش ها تا پایان اسفند مطلوب است


معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش 50 درصدی میانگین بارش در سرشاخه حوضه زاینده رود نسبت به سال آبی گذشته، - با بیان اینکه میانگین بارش استان اصفهان از ابتدای سال آبی (مهرماه) تاکنون به 112 میلیمتر رسیده است، اظهار داشت: میانگین بارندگی استان در مدت مشابه سال آبی گذشته 100 میلیمتر و در بلندمدت 126 میلیمتر بوده است.

او افزود: مقایسه آمارها نشان می دهد میانگین بارشی استان تا امروز نسبت به مشابه سال پیش 12 درصد افزایش یافته است با وجود این نسبت به بلندمدت همچنان 11 درصد کاهش بارندگی داریم.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طبق پیش بینی ها و آنگونه که انتظار می رفت بارش ها در زمستان امسال در استان و سرچشمه های آبی حوضه زاینده رود افزایش پیدا کرد و در کوهرنگ تا امروز 943 میلیمتر بارش ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 634 میلیمتر بود حدود 50 درصد افزایش یافته و با میانگین بلندمدت برابر است.

کاهش ارتفاع برف در سرچشمه زاینده رود حاجی بابایی افزود: با وجود این هم اکنون ارتفاع برف نسبت به شرایط طبیعی کم است و به حدود 25 سانتیمتر می رسد و در مقایسه با بلند مدت مشابه که 90 سانتیمتر بوده 65 سانتیمتر ارتفاع برف این منطقه کم شده چرا که بارش های اخیر به صورت باران بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 50درصدی میانگین بارش در سرشاخه زاینده رود/ بارش ها تا پایان اسفند مطلوب است

افزایش 50درصدی میانگین بارش در سرشاخه زاینده رود/ بارش ها تا پایان اسفند مطلوب است