مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 12:472022-03-06فرهنگي

7 میلیون نفر بیننده سینما در سال 1400


در این سال فروش حدود 158 میلیارد تومان بوده و هفت میلیون نفر هم به سینما رفتند.

همچنین تعداد سینماهای فعال 311 سینما بوده است.

- در مراسمی برای تجلیل از یک سینماگر و افتتاح یکصد سالن سینمایی اعلام شد که سینمای ایران در سال 1400 با هفت میلیون تماشاگر چنان ضریب اشغال کمی دارد که فقط پنج استان، سینما را بیشتر فعال نگه داشته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صبح یکشنبه 15 اسفندماه مراسمی در موزه سینما برای تقدیر از مجید مسچی - مدیر پیشین سینما شهر- و افتتاح 100 سالن سینمایی در سالن سینماتوگراف موزه سینما با حضور جمعی از سینماگران و مدیران سازمان سینمایی همچون حبیب ایل بیگی - معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی-، محمد حمیدی مقدم - مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی - و محمدرضا فرجی - مدیر کل نظارت بر نمایش - برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای کامران ملکی همراه بود غلامرضا موسوی، سید ضیا هاشمی، وحید موساییان، مرتضی شایسته، محمدحسین فرحبخش و جمال ساداتیان هم حضور داشتند.

حبیب اسماعیلی از سینماگرانی بود که در تجلیل از مجید مسچی گفت: او آنقدر در این سالها تلاش کرده که کار مدیر بعدی بسیار سخت است.

مسچی هم که در طول دوران کاری خود به ندرت مصاحبه کرده، در سخنانی کوتاه بیان کرد: در 16 سالی که من در سینما شهر بودم یک مجموعه منسجم داشتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 میلیون نفر بیننده سینما در سال 1400

7 میلیون نفر بیننده سینما در سال 1400