مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 12:222022-03-06پزشكي

مسمومیت را چاشنی خانه تکانی عید نکنید


همه ساله تعدادی از مردم در خانه تکانی عید دچار مسمومیت با شوینده ها می شوند که رعایت نکاتی می تواند از این امر جلوگیری کند.

- پیش از شروع تعطیلات نوروز، بر اساس سنتی قدیمی، نظافت و شستشوی خانه ها آغاز می شود.

علاوه بر آنکه باید مراقب باشیم دچار حوادثی مانند سقوط از ارتفاع نشویم، باید توجه داشت که استفاده نابجا و بدون آگاهی از مواد شوینده و پاک کننده شیمیایی می تواند خطرات جبران ناپذیری را ایجاد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه، مسمومیت با شوینده ها متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مردم از نحوه کاربرد و استفاده از این محصولات اتفاق می افتد و همه ساله تعدادی از مردم دچار این نوع مسمومیت می شود.

به همین دلیل توجه به موضوع مراقبت و پیشگیری از مسمومیت با شوینده ها امری ضروری است که باید به برخی نکات مهم در این راستا توجه جدی کرد.

مسمومیت با شوینده ها در بزرگسالان که بیشتر بانوان خانه دار هستند رخ می دهد، مسمومیت ها اغلب به صورت استنشاقی و به دلیل استفاده ازاین مواد در محیط های بسته اتفاق میفتد.

این گروه به دلیل مجاورت با بخارات مربوط به مواد شوینده دچار سوختگیهای دستگاه تنفس فوقانی میشوند که بسته به نوع ماده و مدت زمان مجاورت میتواند از یک سرفه ساده شروع شود و تا علایم تنگی راههای هوایی ادامه داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسمومیت را چاشنی خانه تکانی عید نکنید

مسمومیت را چاشنی خانه تکانی عید نکنید