مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 12:022022-03-06سياسي

امام حسین (ع) را نباید فقط با جنگ عاشورا شناخت


در دهه محرم زمانی که درباره امام حسین (ع) و قیام ایشان صحبت می کنیم باید به تبیین آن نیز بپردازیم.

- ایسنا/زنجان امام جمعه شهرستان طارم گفت: در دهه محرم زمانی که درباره امام حسین (ع) و قیام ایشان صحبت می کنیم باید به تبیین آن نیز بپردازیم.

حجت الاسلام مهدی منصوری در گفت وگو با ایسنا، به مناسبت ولادت امام حسین (ع) ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و با بیان اینکه این ایام مصادف است با ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و ولادت امام زین العابدین (ع) اظهار کرد: یکی از شئونات مهم حضرات معصومین (ع)، تحقق عینی دستور پروردگار عالم در آیه 78 سوره مبارک حج است و عمر مبارک ائمه اطهار در عمل به امر اعظم الهی سپری شده است، یعنی آن ها آمده اند رسالت خود که تبیین مسائل و احکام الهی است را انجام دهند.

وی افزود: امام حسین (ع) را فقط به جنگ عاشورا نباید شناخت بلکه آن یک بخش از جهاد امام است و تبیین امام، امر به معروف و نهی از منکر ایشان و توضیح مسایل گوناگون در منا و عرفات ایشان را نیز باید شناخت.

این مسئول با بیان اینکه همه ما زمانی که نام مبارک امام حسین علیه السلام به میان می آید می گوییم که در روز عاشورا در کربلا قیام کردند اما باید ببینیم که فلسفه قیام ایشان چه بوده است، تصریح کرد: برخی علت قیام امام را امتناع از بیعت با یزید، برخی امر به معر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام حسین (ع) را نباید فقط با جنگ عاشورا شناخت

امام حسین (ع) را نباید فقط با جنگ عاشورا شناخت