مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 11:172022-03-06اقتصادي

عدم پرداخت به موقع عوارض آلایندگی/ تضییع حق مردم جنوب استان بوشهر


نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها گفت: عدم پرداخت به موقع عوارض آلایندگی موجب تضییع حق مردم جنوب استان بوشهر شده است.

- اظهار داشت: بخش اصلی درآمد شهرداری های جنوب استان بوشهر متکی به قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری مطالبات آلایندگی آنان در حساب اداره مالیاتی استان بلوکه شده است و هر روز به بهانه ای در پرداخت این حق قانونی تعلل می شود که این تعلل چیزی جز کاهش ارزش پول و تضییع بیت المال در پی نداشته و چالشی برای توسعه و مدیریت شهری ایجاد خواهد کرد.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها بیان کرد: جنوب استان بوشهر سالهاست به کانونی از آلاینده های صنایع مختلف نفت و گاز و پتروشیمی تبدیل شده است و پرداخت عوارض آلایندگی به استناد ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده در راستای احقاق حقوق مردمی است که محیط اجتماعی و سلامت آنان به خطر افتاده است.

رمضانی افزود: همانطور که صنایع بر اساس نص صریح قانون در قبال آلودگی زیست محیطی مسئولیت دارند، مسئولان نیز باید در احصاء، وصول و پرداخت به موقع عوارض آلایندگی به مناطق متأثر، مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند.

عضو شورای استان بوشهر تصریح کرد: شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها و روستاهایی که متأثر از صنایع آلاینده هستند حق دارند بدانند در طی سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم پرداخت به موقع عوارض آلایندگی/ تضییع حق مردم جنوب استان بوشهر

عدم پرداخت به موقع عوارض آلایندگی/ تضییع حق مردم جنوب استان بوشهر