مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 11:122022-03-06اقتصادي

نیروگاهی که قلب تپنده شهر تبریز است


نیروگاه حرارتی تبریز با تکنولوژی قدیمی خود همچنان تامین کننده نیاز برق جمعیت میلیونی تبریز بوده و با فعالیت این قلب تپنده است که چرخ های صنعت شهر در حال چرخش هستند.

- نیروگاه حرارتی تبریز از جمله نیروگاه های قدیمی کشور محسوب می شود که در ابتدای تاسیس، 25 درصد کل تولید برق کشور را برعهده داشت و تا به امروز به جای توسعه و بهبود بهره وری خود، هنوز هم با همان تکنولوژی 40 ساله خود به مردم خدمت می کند.

این نیروگاه که قبلا با دو واحد نیروگاه بخاری و دو واحد گازی از سال های 48 تا 57 در محله قراملک تبریز کار می کرد، به خاطر یکسری مشکلات پیش آمده به محل کنونی خود در 16 کیلومتری شهر تبریز انتقال یافت و اکنون با دو واحد بخار که هر کدام ظرفیت 368 مگاوات داشته و دو واحد گازی که هر کدام ظرفیت 32 مگاواتی دارند، در مجموع با ظرفیت حدود 800 مگاوات، برق منطقه را تامین کرده و حتی نقش دیسپاچینگ انرژی الکتریکی در سطح شمالغرب کشور را ایفا می کند.

نیروگاه تبریز، این روزها به خاطر در پیش رو بودن فصل گرما و احتمال قطعی برق (با افزایش مصرف برق خانوارها) و البته با توجه به عدم تخصیص سوخت گاز و لزوم استفاده از مازوت، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و در این راستا گاه مردم، انگشت اتهام را در قطعی برق خانه خود و یا آلودگی هوای تبریز به سمت این نیروگاه دراز می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاهی که قلب تپنده شهر تبریز است

نیروگاهی که قلب تپنده شهر تبریز است