مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 11:022022-03-06اقتصادي

وزارت نفت مجاز به احداث پتروپالایشگاه با مشارکت بخش غیردولتی شد


طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، وزارت نفت مجاز به احداث پتروپالایشگاه نفت خام به ظرفیت سیصد هزار بشکه در روز با مشارکت بخش غیردولتی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 15 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، چند بند از تبصره 1 لایحه بودجه را تصویب کردند.

بر اساس بند (ح) تبصره 1، مطالبات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک های تجاری بابت اصل و سود تسهیلات پرداختی به شرکت دولتی تابعه وزارت نفت، بابت تأمین مالی طرح های بالادستی نفت و گاز به مدت یک سال امهال می شود.

هزینه های امهال برعهده شرکت ذینفع است.

مطابق با بند (ط) تبصره 1، وزارت نفت مجاز است با رعایت قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی مصوب 24/ 4/ 1398 با اصلاحات و الحاقات بعدی و سیاست های کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی از طریق شرکت های دولتی ذیربط حداکثر در سقف بیست درصد(20 درصد) نسبت به احداث پتروپالایشگاه نفت خام به ظرفیت سیصد هزار بشکه در روز جهت تولید مواد پایه پتروشیمی و سوخت از محل منابع داخلی (با رعایت سقف تعیین شده) با مشارکت بخش غیردولتی، تأمین مالی خارجی (فاینانس) و یا تحویل نفت خام به پیمانکاران اقدام نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت نفت مجاز به احداث پتروپالایشگاه با مشارکت بخش غیردولتی شد

وزارت نفت مجاز به احداث پتروپالایشگاه با مشارکت بخش غیردولتی شد