مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 10:022022-03-06اجتماعي

زادگاه خورشید چشم انتظار توجه مسئولان/خرانق هیچ امکاناتی ندارد


اولین شهردار شهر تاریخی و تازه تأسیس خرانق این شهر را گنجینه ای از آثار و بناهای تاریخی منحصربفرد دانست و گفت: شهرتاریخی خرانق هیچ امکاناتی ندارد و برای توسعه آن چشم انتظار حمایت مسئولان هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، خرانق شهری تاریخی در استان یزد و 60 کیلومتری شهر اردکان است که به تازگی از روستا به شهر تبدیل شده و دارای آثار و بناهای تاریخی منحصربفردی است که می تواند این منطقه را به یکی از پربازدید ترین جاذبه های گردشگری کویر مرکزی ایران تبدیل کند.

وجود معادن سنگ آهن چادرملو-اورانیم ساغند- باریت-روی وگرانیت و همچنین منطقهٔ حفاظت شدهٔ دره انجیر با دارا بودن حیواناتی چون: کل، بز، میش، قوچ، گربه وحشی، سیاه گوش، یوز پلنگ وهوبره این منطقه را خاص ومورد توجه ساخته است.

شهر خرانق از دیرباز تاکنون به نام زادگاه خورشید هم نام گرفته است، در ناحیه کوهستانی استان یزد واقع شده و دارای دو بخش جدید و قدیم است که جمعیت امروز در بخش جدید ساکن است.

قلعه، حمام، کاروانسرا، آب انبار، منارجنبان، پل آب و بقعه مشهدک از جمله ظرفیت های گردشگری شهرتاریخی خرانق در استان یزد است.

عبدالرسول یزدی، اولین شهردار شهر تاریخی و تازه تأسیس خرانق در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد در خصوص خرانق اظهار کرد: روستای خرانق در مرکز بخش خرانق به عنوان بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زادگاه خورشید چشم انتظار توجه مسئولان/خرانق هیچ امکاناتی ندارد

زادگاه خورشید چشم انتظار توجه مسئولان/خرانق هیچ امکاناتی ندارد