مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 07:172022-03-06پزشكي

تشخیص 44 مورد جنین مبتلا به بیماری تالاسمی از ابتدای امسال تاکنون


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در راستای پیشگیری از بروز بیماری تالاسمی ماژور، در غربالگری مادران باردار ناقل تالاسمی 44 مورد جنین مبتلا به بیماری تالاسمی ماژور از ابتدای سال 1400 تاکنون در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شناسایی شد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در راستای پیشگیری از بروز بیماری تالاسمی ماژور، در غربالگری مادران باردار ناقل تالاسمی 44 مورد جنین مبتلا به بیماری تالاسمی ماژور از ابتدای سال 1400 تاکنون در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شناسایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا - دکتر سید مهدی طباطبایی با بیان این مطلب گفت: برنامه پیشگیری از بروز بیماری تالاسمی ماژور با هدف کاهش بیماری، از سال 1376 اجرا شده و از سال 1378 در برنامه ریزی جدید فناوری نوین تشخیص ژنتیک جنین مبتلا برای همه ی مردم اعم از روستایی و شهری به کار گرفته شد.

دکتر طباطبایی افزود: از ابتدای سال تاکنون، تعداد 146 زن باردار ناقل تالاسمی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، جهت انجام آزمایشات پیش از تولد مرحله دوم (PND) به آزمایشگاه تشخیص پیش از تولد بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) ارجاع شده اند که از این موارد، تعداد 44 جنین مبتلا به بیماری تالاسمی ماژور تشخیص داده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص 44 مورد جنین مبتلا به بیماری تالاسمی از ابتدای امسال تاکنون

تشخیص 44 مورد جنین مبتلا به بیماری تالاسمی از ابتدای امسال تاکنون