مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 00:472022-03-05پزشكي

بدون بستر الکترونیک نمی توان اتفاقات حوزه سلامت را رصد کرد


تجمیع اطلاعات بیمار یکی از مزیت های مهم بستر الکترونیک است؛ ایرادات طرح نباید باعث انکار فواید آن شود این تغییر به نفع پزشک، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مطالعات نشان می دهد که بخش قابل توجهی از خطاهای پزشکی ناشی از نسخه نویسی کاغذی است و بر همین اساس نیز کارشناسان حوزه بهداشت و درمان معتقدند که استفاده از فناوری های نوین مانند نسخه نویسی الکترونیک نقش مهمی در ارتقاء کیفیت خدمات رسانی در حوزه درمان ایفا خواهد کرد.

البته به نظر می رسد ضعف زیرساخت های فنی مهم ترین مانع در مسیر اجرای کامل این طرح ملی محسوب شود که شایسته است بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد زیرا کمترین سهل انگاری در این زمینه می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

برای بررسی بیشتر این موضوع به سراغ داریوش شیوایی کارشناس حوزه سلامت رفتیم و دیدگاه وی را در این زمینه جویا شدیم.

آقای شیوایی درباره ضرورت انتقال فرایندهای درمانی و بهداشتی به بستر الکترونیک می گوید: از سال 1390 تا 1400 بودجه دولتی در کشورمان ده برابر شده و در همین بازه زمانی بودجه حوزه سلامت بیش از هفده برابر شده است.

این یعنی شیب هزینه های حوزه سلامت نسبت به هزینه های عمومی کشور با سرعت بیشتری در حال رشد است و اگر بسترهای الکترونیک مهیا نشود، قطعاً رشد هزینه ها کار را به جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدون بستر الکترونیک نمی توان اتفاقات حوزه سلامت را رصد کرد

بدون بستر الکترونیک نمی توان اتفاقات حوزه سلامت را رصد کرد