مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 00:422022-03-05اقتصادي

تولید 2 میلیون اصله نهال سالم و استاندارد در آذربایجان شرقی


مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از تولید بیش از 2 میلیون اصله نهال سالم و استاندارد در استان در سال 1400 خبر داد.

- محمدباقر بی پروا همزمان با روز درختکاری در گفتگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به وجود 30 نهالستان دارای مجوز تولید نهال در استان اظهار کرد: میزان تولید نهال سالم و استاندارد امسال بیش از 2 میلیون اصله از ارقام مختلف دانه دار و هسته دار، میوه خشک و گونه های مختلف نشای گیاهان دارویی.

می باشد که این نهالستان ها زیر نظر کمیته فنی نهال استان مرکب از کارشناسان سازمان و مرکز تحقیقات کشاورزی فعالیت می کنند.

وی افزود: در سالهای اخیر به دلیل سیاست های مدیریت باغبانی در جهت توسعه باغات متراکم و یکدست و استقبال باغداران استان، پایه های رویشی و کشت بافتی همانندانواع پایه های مالینگ برای سیب، گزیلا برای گیلاس و پیرودوارف برای گلابی و پایه های جی اف و جی ان برای هلو وشلیل در دستور کار قرار گرفته و امروزه در سطح انبوه در استان تولید می گردد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: این مدیریت همچنین جهت کاهش میزان خسارات ناشی از وجود ارقام بی کیفیت، اقدام به توسعه کشت ارقام پیوندی پربار، دیرگل و مقاوم به سرما وکم نیاز به آب در برخی ارقام همانند گردو، بادام، پسته، گیاهان دارویی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 2 میلیون اصله نهال سالم و استاندارد در آذربایجان شرقی

تولید 2 میلیون اصله نهال سالم و استاندارد در آذربایجان شرقی