مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 23:022022-03-05اقتصادي

توسعه 110 هکتاری جنگل های ارسباران


مدیرکل متابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از توسعه 110 هکتاری جنگل های ارسباران خبر داد و گفت: این فرایند همچنان ادامه دارد.

- رحیم مهردادی عصر شنبه، 14 اسفندماه، در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی، با اشاره به ثبت جهانی منطقه جنگلی دیزمار شرقی ارسباران، گفت: یکی از اقدامات اداره کل منابع طبیعی در این راستا، حذف استفاده از سوخت فسیلی در روستاهای داخل جنگل بوده و تاکنون برای 20 خانوار روستایی جنگل نشین، پنل ها و آبگرمکن های خورشیدی تحویل داده شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با اشاره به کنترل و تثبیت شن های روان حوضه دریاچه ارومیه، افزود: تاکنون در سطح 3200 هکتار از اراضی این منطقه، کاشت درخت انجام گرفته و در 31 هزار هکتار نیز گونه های بومی منطقه پرورش یافته اند که در نهایت منجر به تثبیت خاک نیز شده است.

وی با بیان این که در صورت اختصاص اعتبار، دوربین های دید در شب برای رصد و تشخیص ساخت و سازهای غیرمجاز و حریق در اراضی ملی استان نصب می شود، ادامه داد: تا پایان سال 1400 بالغ بر 250 هزار قطعه نهال توزیع و کاشته می شود.

تعیین تکلیف 3000 پرونده تصرف اراضی ملی مهردادی در خصوص وضعیت پرونده های حقوقی این اداره کل که اغلب به دلیل چرای دام های مازاد و یا غیرمجاز بوده است، گفت: بالغ بر 3000 پرونده متصرفان اراضی ملی استان در 10 ماهه نخست سالجاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه 110 هکتاری جنگل های ارسباران

توسعه 110 هکتاری جنگل های ارسباران