مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 21:272022-03-05اقتصادي

درختان میوه در خراسان شمالی در معرض سرما زدگی هستند


سرپرست امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: درختان میوه برخی از مناطق گرمسیر خراسان شمالی در آستانه فصل بهار به علت افزایش دمای هوا شکوفه زدند که این وضعیت و احتمال سرمازدگی باغات، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز محمد عفتی، سرپرست امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها از شکوفه دادن درختان میوه در استان خبرداد و اظهارکرد: هم اکنون با گرم شدن هوا درختان هسته دار از جمله بادام، زردآلو، انواع آلوها و هلو در برخی مناطق گرم استان از جمله بخش هایی از شهرستان مانه و سملقان، راز و جرگلان، اسفراین، گرمه و جاجرم شکوفه داده است.

وی گفت: شکوفه دادن درختان احتمال خطر سرما زدگی نیز دارد، اگر دمای این مناطق به زیر صفر درجه برود شکوفه ها آسیب می بینند.

سرپرست امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: پدیده سرمازدگی هرساله در ماه های اسفند و فروردین کشاورزان این استان را آزار می دهد چرا که درختان به ویژه درختان هسته دار زودتر از موعد به گل می نشینند و بعضا در این استان در فروردین ورود جبهه هوای سرد نیز وجود دارد.

عفتی بر پیش آگاهی کشاورزان برای جلوگیری از خسارت سرما نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به اطلاعات و داده های هواشناسی در این خصوص به باغداران استان اطلاع رسانی خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درختان میوه در خراسان شمالی در معرض سرما زدگی هستند

درختان میوه در خراسان شمالی در معرض سرما زدگی هستند