مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 18:422022-03-05اقتصادي

کشف و برخورد با کلاهبرداری های رمزارز وظیفه وزارت صمت نیست


شناسایی رمزارزهای جعلی و غیرقانونی و کشف کلاهبرداری سازمان یافته در حوزه رمزارز و برخورد با اینگونه کلاهبرداری ها یا معرفی کلاهبرداران این حوزه، - به نقل از وزارت صمت، علیرضا شاه میرزایی اظهار کرد: اساساً وزارت صمت، مجوزی در زمینه انتشار یک رمز ارز جدید و یا استفاده از رمزارزها در تبادلات پولی و مالی صادر نمی کند و موضوع ماینینگ که به عنوان استخراج شناخته می شود، یک موضوع کاملاً متفاوت است.

وی افزود: شناسایی رمزارزهای جعلی و غیرقانونی و کشف کلاهبرداری سازمان یافته در حوزه رمزارز و برخورد با اینگونه کلاهبرداری ها یا معرفی کلاهبرداران این حوزه، جزو وظایف وزارت صمت نیست.

شاه میرزایی در پاسخ به این سوال که دستگاه مسئول در حوزه رمزارز کیست، گفت: به طور روشن، هرگونه مقررات پولی و ارزی در کشور توسط بانک مرکزی ابلاغ می شود و رمزارز هم نوعی پول یا شبه پول است.

وی افزود: البته موضوع ماینینگ یا استخراج، تا جایی که صرفاً استفاده از تجهیزات و برق برای تولید رمزارزهای مشهور دنیا با هدف ارزآوری باشد، یک فعالیت صنعتی تلقی می شود ولی هرگونه استفاده از رمزارزها در پرداخت ها و یا سرمایه گذاری های مالی، در حیطه وظایف صمت نیست به همین ترتیب، کشف و برخورد با رمزارزهای غیرقانونی نیز قاعدتاً جزو وظایف وزارت صمت نیست و کار بانک مرکزی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف و برخورد با کلاهبرداری های رمزارز وظیفه وزارت صمت نیست

کشف و برخورد با کلاهبرداری های رمزارز وظیفه وزارت صمت نیست