مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 17:172022-03-05اجتماعي

درختان کهنسال ارومیه شناسنامه دار می شوند/احداث7 پارک جدید


رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: درختان کهنسال در مناطق مختلف این شهر شناسنامه دار شده و در فهرست آثار میراث فرهنگی ثبت می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی شایگان ظهر شنبه در جلسه هم اندیشی با رسانه ها با اشاره به رونمایی درخت دوستی در روز درختکاری در ارومیه گفت: در حال حاضر 10 درخت کهنسال با بیش از یکصد سال سن در خیابان ها، محوطه ادارات و بیمارستان ها، محلات و دانشگاه ارومیه شناسایی شده است که ضمن شناسنامه دار کردن آنها با هماهنگی میراث فرهنگی استان برای ثبت در فهرست آثار ملی نیز اقدام می شود.

وی با اشاره به هدف گذاری هر شهروند یک درخت در ارومیه گفت: نزدیک به یک میلیون اصله نهال و درختچه زینتی تولید شده و به مرور کاشته خواهد شد.

شایگان گفت: نزدیک به یک میلیون اصله نهال و درختچه زینتی تولید شده و به مرور در شهر ارومیه کاشته خواهد شد و امسال نیز همزمان با هفته درختکاری بنا داریم، 200 هزار اصله نهال توسط شهرداری کاشته و 100 هزار اصله نهال رایگان به شهروندان اهدا شود.

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد: این نهال ها و درختچه های زینتی مقاوم در مقابل کم آبی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درختان کهنسال ارومیه شناسنامه دار می شوند/احداث7 پارک جدید

درختان کهنسال ارومیه شناسنامه دار می شوند/احداث7 پارک جدید