مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 16:272022-03-05اقتصادي

تهرانی ها معادل مصرف 1.5 میلیون نفر آب هدر می دهند


مصرف آب تهران در 12 اسفندماه 1400 به سه میلیارد و 173 میلیون لیتر رسید؛ به عبارتی، تهرانی ها هر روز به اندازه یک دریاچه چیتگر آب مصرف می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا بختیاری - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اعلام این مطلب و با بیان این که تهران از نظر منابع آبی در شرایط بسیار سختی است، گفت: تأمین آب تهران نیازمند مدیریت جدی مصرف است، افزود: سال گذشته آبی یکی از بدترین سال های نیم قرن اخیر بود و امسال شرایط از آن هم بدتر است؛ به طوری که در سال آبی جاری بارش ها 30 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل و یکی از کم بارش ترین سال های 50 سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به این که هر سال از مهر تا اسفندماه مصرف آب تهران زیر سه میلیون مترمکعب بوده است، گفت: امسال بجز چند روز محدود، هر روز مصرف بیش از سه میلیون مترمکعب بوده است و این مسئله نگرانی هایی را در خصوص مصرف آب در فصول گرم تر شکل داده است.

بختیاری با اشاره به اینکه مصرف کنونی آب تهران با سابقه مصرف سال های اخیر هم خوانی ندارد، اظهار کرد: از نظر منابع آبی، تهران در شرایط سختی قرار دارد.

البته به دنبال ایجاد نگرانی در جامعه نیستیم اما برای تأمین پایدار آب در تهران و کاهش برداشت آب از دشت ممنوعه تهران لازم است که مشترکان مصرف خود را مدیریت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهرانی ها معادل مصرف 1.5 میلیون نفر آب هدر می دهند

تهرانی ها معادل مصرف 1.5 میلیون نفر آب هدر می دهند