مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 14:322022-03-05سياسي

ثبت تعزیه روز عاشورای روستای گرمن شاهرود در فهرست میراث معنوی کشور


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود گفت: تعزیه روز عاشورای روستای گرمن شاهرود در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسید.

- ایسنا/سمنان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود گفت: تعزیه روز عاشورای روستای گرمن شاهرود در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسید.

حمیدرضا حسنی 14 اسفندماه 1400 با اعلام این خبر اظهار کرد: در آخرین جلسه سال جاری شورای ثبت میراث ناملموس کشور، عنصر ناملموس و ارزشمند تعزیه روز عاشورای روستای گرمن از توابع بخش بسطام شهرستان شاهرود با نظر موافق اعضاء کمیته در فهرست میراث ناملموس (معنوی) کشور قرار گرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود گفت: قدمت تعزیه روز عاشورای روستای گرمن که در یک وقف نامه مربوط به سال 1205 شمسی به آن اشاره شده، حدود چند قرن است.

او ادامه داد: مراسم تعزیه روستا فقط در روز عاشورا و در میدان بزرگ آبادی با حضور جمع زیادی از عزاداران امام حسین (ع) اجرا می شود.

حسنی گفت: در این تعزیه، بازگویی جریان کربلا، حرکت امام حسین (ع) از مدینه تا روز عاشورا طی 5 ساعت اجرا می شود.

وی افزود: طبق وقف نامه به جا مانده از بزرگان محل، شبیه خوان ها برای صرف ناهار در این روز با همان هیبت و لباس تعزیه در منزل یکی از خادمان حضور یافته و پس از صرف ناه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت تعزیه روز عاشورای روستای گرمن شاهرود در فهرست میراث معنوی کشور

ثبت تعزیه روز عاشورای روستای گرمن شاهرود در فهرست میراث معنوی کشور