مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 14:072022-03-05اقتصادي

تکلیف مالباختگان یک رمزارز غیرقانونی


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علت اینکه اخیرا مالباختگان یک رمزارز غیرقانونی وزارت صمت را خطاب قرار داده اند، این بوده که متهمان این پرونده رمزارز، - مالکان یک شرکت بازاریابی شبکه ای دارای مجوز از این وزارتخانه هستند، بنابراین مالباختگان خواستار تعلیق مجوز بازاریابی شبکه ای این شرکت بودند، اما هنوز دستور قضایی مبنی بر تعلیق یا ابطال مجوز این شرکت به وزارت صمت داده نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شاتا، علیرضا شاه میرزایی گفت: اساساً وزارت صمت، مجوزی در زمینه انتشار یک رمزارز جدید و یا استفاده از رمزارزها در تبادلات پولی و مالی صادر نمی کند و موضوع ماینینگ که به عنوان استخراج شناخته می شود، یک موضوع کاملا متفاوت است.

شناسایی رمزارزهای جعلی و غیرقانونی و کشف کلاهبرداری سازمان یافته در حوزه رمزارز و برخورد با اینگونه کلاهبرداری ها یا معرفی کلاهبرداران این حوزه، جزو وظایف وزارت صمت نیست.

شاه میرزایی در پاسخ به این سؤال که دستگاه مسئول در حوزه رمزارز کیست؟ گفت: به طور روشن، هرگونه مقررات پولی و ارزی در کشور توسط بانک مرکزی ابلاغ می شود و رمزارز هم نوعی پول یا شبه پول است.

البته موضوع ماینینگ یا استخراج، تا جایی که صرفا استفاده از تجهیزات و برق برای تولید رمزارزهای مشهور دنیا با هدف ارزآوری باشد، یک فعالیت صنعت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکلیف مالباختگان یک رمزارز غیرقانونی

تکلیف مالباختگان یک رمزارز غیرقانونی