مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 14:022022-03-05اقتصادي

بودجه تجهیزات پژوهشی در سال جاری صفر بود/ دگردیسی در قطب های علمی


معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان اینکه در سال جاری بودجه تجهیزات پژوهش صفر بوده است، گفت: برخی از تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه ها فرسوده است و در برخی از رشته ها نیازمند تجهیزات به روز هستیم.

- ، پیمان صالحی در آیین تقدیر از دانشمندان برتر در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت که امروز در وزارت علوم برگزار شد،اظهار کرد: تاکنون جشنواره هایی برای تولید فناوری و یا رساندن محصولات به بازار برگزار شده اما در این آیین ها کمتر به دانشمندان برتر در حوزه همکاری با جامعه و صنعت توجه شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان این مطلب که در سال 99 مبلغ 3 هزار میلیارد تومان قرارداد میان دانشگاه ها و صنعت منعقد شد در حالی که با توجه به زیرساخت ها و نیروی انسانی موجود در دانشگاه ها، عدد بسیار کمی است، افزود: همچنین تنها 5 هزار نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها در زمینه همکاری دانشگاه با صنعت فعال هستند که باز هم این عدد کم است اما اگر بتوانیم از زیرساخت ها و نیروی انسانی متخصص در دانشگاه ها بهره ببریم، قطعا این عدد روند افزایشی خواهد داشت.

صالحی ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم وزارت علوم، اثربخشی آموزش عالی در حل مسائل کشور از طریق انعقاد قراردادهای صنعتی است؛ در این رویکرد حل مسائل در آموزش عالی بر اساس یک نظام سیستماتیک است و در این راستا زیست بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه تجهیزات پژوهشی در سال جاری صفر بود/ دگردیسی در قطب های علمی

بودجه تجهیزات پژوهشی در سال جاری صفر بود/ دگردیسی در قطب های علمی