مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 10:172022-03-05سياسي

«تحقق عدالت قضایی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»


عضو اندیشکده عدالت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در یادداشتی با عنوان «تحقق عدالت قضایی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» بیان کرد: از اهداف اصلی نظام سیاسی اسلام، - عضو اندیشکده عدالت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در یادداشتی با عنوان تحقق عدالت قضایی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بیان کرد: از اهداف اصلی نظام سیاسی اسلام، تحقق عدالت اجتماعی در سه محور عدالت حقوقی، اقتصادی و قضایی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ متن یادداشت دکتر سیدابوالحسن مخزن موسوی هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی بدین شرح است: از اهداف اصلی نظام سیاسی اسلام، تحقق عدالت اجتماعی در سه محور عدالت حقوقی، اقتصادی و قضایی است؛ و طبق اصل 156 قانون اساسی، مسئولیت گسترش عدل، نظارت بر حسن اجرای قوانین و پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضاییه است.

همچنین طبق اصل 157 قانون اساسی، استخدام قضات عادل و شایسته از وظایف رییس قوه قضاییه و طبق اصل 161 قانون اساسی، نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم به عهده دیوان عالی کشور و طبق اصل 174 قانون اساسی، حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه ها بر عهده سازمان بازرسی کل کشور است.

از این جهت و برای کمک به دستگاه قضایی به عنوان مسئول گسترش عدالت و در جهت اجرای اصول مذکور قانون اساسی و ناظر به تدابیر 43 ، 44 و 49 سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، پیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تحقق عدالت قضایی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»

«تحقق عدالت قضایی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»