مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 09:572022-03-05اقتصادي

کلزا، جایگزینی مناسب برای کشت های آب بر


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خانمیرزا با بیان اینکه کشت کلزا برای کشاورزان توجیه اقتصادی دارد، گفت: دانه روغنی کلزا با کمترین دغدغه و مصرف آب کم نسبت به برنج تولید می شود.

-  مهدی عالی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: با توجه به خشکسالی ها و کاهش شدید منابع آبی، تغییر الگوی کشت و حرکت به سمت محصولات کم آب و ترویج کشت کلزا در  شهرستان خانمیرزا، بهره وری از تمام ظرفیت ها در دستور کار قرار دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خانمیرزا افزود: نیازمندی شدید به واردات روغن می طلبد کشاورزان به سمت کشت کلزا در زمین های کشاورزی ترغیب شوند چرا که هم از لحاظ اقتصادی دارای صرفه است و هم از لحاظ تناوب با گندم، سبب بهبود ساختمان خاک، کاهش آفات و بیماری ها و افزایش عملکرد گندم خواهد شد.

کشت کلزا توجیه اقتصادی دارد وی ادامه داد: دانه روغنی کلزا با کمترین دغدغه و مصرف آب کم نسبت به برنج تولید می شود، با توجه به نیاز ضروری کشور به تولید دانه های روغنی، تامین بذر گواهی شده و خرید تضمینی درآمد حاصل از کشت این محصول برای کشاورزان توجیه اقتصادی خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خانمیرزا ادامه داد: گروه کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان این آمادگی را دارد که در هر قسمت یا واحد به کشاورزان مشاوره ها و توصیه های لازم در مورد کشت کل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلزا، جایگزینی مناسب برای کشت های آب بر

کلزا، جایگزینی مناسب برای کشت های آب بر