مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 09:422022-03-05سياسي

دولت باید از صنعت خودرو کنار بکشد


در یک گفت وگوی کارشناسی با موضوع صنعت خودرو در ایران تاکید شد که این صنعت نه با مدل دولتی بلکه به معنای واقعی کلمه با واگذار کردن به بخش خصوصی اصلاح می شود و دولت باید از صنعت خودروسازی بیرون آید و سهام خود را واگذار کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برنامه تلویزیونی غیرمحرمانه با موضوع صنعت خودرو در ایران با حضور عضوکمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، یک استاد دانشگاه و یک کارشناس خودرو و منتقد، چهاردهم اسفندماه پخش شد.

بزرگترین ایراد صنعت خودرو نوسانات و تناقضات سیاستگذاری است امیرحسن کاکایی - استاد دانشگاه در این برنامه درباره کیفیت خودرو داخلی اظهار کرد: در حال حاضر صنعت خودرو مانند بسیاری از صنایع دیگر با چالش تیراژ تولید روبه روست و قطعا از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.

وی افزود: در فرآیند تولید خودرو با سه نوع واریانس روبرو هستیم که باعث نوسان کیفیت و عدم قطعیت و عدم اطمینان پذیری کالا می شود و در نهایت کاهش تیراژ به کیفیت وابستگی دارد.

کاکایی اضافه کرد: در وضعیت کنونی برای صنعت خودرو نمی توان کاری کرد، صنعتی که 10 سال است در حال زیان دادن است و به نوعی سرمایه از تولید داخل فراری بوده و در نتیجه روز به روز خطوط تولید مستهلک تر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت باید از صنعت خودرو کنار بکشد

دولت باید از صنعت خودرو کنار بکشد