مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 08:472022-03-05سياسي

شرط رقابت در خدمات درمانی، افزایش ظرفیت تخصص است


نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی درباره افزایش ظرفیت پذیرش پزشک متخصص در کشور بیان کرد: برای ارائه خدمات درمانی مطلوب به مردم باید مانند سایر شغل ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،  ماجرای قدیمی کمبود پزشک در کشور و چالش هایی که از این خلأ گریبان گیر مردم شده است،  موضوع تازه ای نیست.

روبه رو شدن با صف های طولانی در مطب پزشکان متخصص، دیدن بیمارانی که از نقاط مختلف برای درمان به تهران و مراکز استان ها آمده اند و حتی جان باختن بیماران به دلیل دسترس نبودن پزشکان متخصص، نتیجه این کمبود و عدم دسترسی عادلانه مردم در نقاط مختلف کشور است.

چندی پیش، افزایش ظرفیت پزشک عمومی در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسید اما متاسفانه در خصوص افزایش پذیرش پزشک متخصص، تصمیم مشخصی صورت نگرفت.

این در حالی است که سرانه پزشک متخصص در ایران 54 به ازای 100 هزار نفر است.

طبیعتاً این موضوع باعث ایجاد بازار انحصاری در ارائه خدمات تخصصی و به طبع آن افزایش هزینه خدمات، کاهش کیفیت خدمات، صف طولانی انتظار و مفاسدی همچون دریافت خارج از تعرفه (زیرمیزی) شده است.

 در این راستا محمدرضا صباغیان بافقی در گفت وگو با خبرگزاری فارس گفت: برخی معتقدند که در کشور به تعداد کافی پزشک وجود دارد و علت این احساس کمبود، عدم توزیع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط رقابت در خدمات درمانی، افزایش ظرفیت تخصص است

شرط رقابت در خدمات درمانی، افزایش ظرفیت تخصص است