مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 اسفند 1400 ساعت 21:172022-03-04اقتصادي

بازدید معاون استاندار اردبیل از طرح های بخش کشاورزی


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در یک روز تعطیل به همراه رییس سازمان جهاد کشاورزی از 3 پروژه بخش کشاورزی در اردبیل بازدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در این بازدید که عصر جمعه انجام شد، یاسر عبداللهی در گام اول از روند اجرای پروژه علاج بخشی سد پیله سحران به عنوان سد ذخیره آب کشاورزی دشت اردبیل بازدید کرد.

وی تصریح کرد: ظرفیت این سد در حال حاضر 2 میلیون متر مکعب است که تا 7 میلیون متر مکعب قابل افزایش بوده تا از طریق خط انتقال و پمپاژ اراضی آق بلاغ رستم خان، نیار، رضی آباد و کمی آباد آبیاری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با قدردانی از روند اجرای این پروژه گفت: در سال آینده تلاش می کنیم تا از محل اعتبارات ملی و استانی 6 میلیارد تومان برای این پروژه تأمین شود تا امکان تکمیل و بهره برداری از این شبکه آبیاری فراهم آید.

عبداللهی افزود: با تکمیل این سد زخمی کشاورزی امکان آبیاری 4 هزار و 400 هکتار از اراضی دشت اردبیل فراهم می آید تا با توسعه آبیاری مدرن راندمان تولید محصولات و مصرف آب 40 تا 50 درصد افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حالی که در سال های گذشته توسعه آبیاری قطره ای و بارانی روند کندی داشته اما در 2 سال اخیر این روش آبیاری مورد توجه قرار گرفته و تا 70 درصد اراضی دشت اردبیل با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید معاون استاندار اردبیل از طرح های بخش کشاورزی

بازدید معاون استاندار اردبیل از طرح های بخش کشاورزی