مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 اسفند 1400 ساعت 20:222022-03-04فرهنگي

روایت ضرغامی از پخش گزارش اسب ترکمن در صداوسیما


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: گنبدکاووس یک شهرستان متفاوت بوده و برج آجری واقع در این شهرستان با یک هزار سال قدمت تنها به استان گلستان و ایران اسلامی تعلق نداشته و متعلق به فرهنگ و تمدن بشری جهان است.

وی گفت: این برج بسیار منحصر به فرد بوده و در طول سالیان دراز با توجه به اتفاقات و وقوع بحران های طبیعی و غیرطبیعی هیچ آسیبی ندیده و این نشان دهنده ارزش بالای تمدن منطقه است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ثبت 2 هزار اثر ناملموس خاطرنشان کرد: آثار ناملموس ارزشمندتر از آثار ملموس بوده زیرا آیین، فرهنگ، رفتار و هویت مردم منطقه را می رساند.

ضرغامی ادامه داد: وقتی از منطقه گنبدکاووس صحبت می کنیم در اصل از آیین مردم منطقه و ارزش های قومی آن سخن می گوییم که تک تک آنها شاخص بوده و ارزشمند است.

وی افزود: پرورش اسب، مسابقات سوارکاری، بافت فرش و صنایع دستی از پیشینه با ارزش این منطقه بوده و تمدن این منطقه را نشان می دهد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در زمان مسؤولیت در صداوسیما گزارشی از اسب ترکمن کار شده است، بیان کرد: در آن زمان با توجه به اینکه گزارش اسب ترکمن یک کار بسیار خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت ضرغامی از پخش گزارش اسب ترکمن در صداوسیما

روایت ضرغامی از پخش گزارش اسب ترکمن در صداوسیما