مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 اسفند 1400 ساعت 14:122022-03-04اقتصادي

گلخانه داران خراسان شمالی در سال جاری 200 میلیارد تومان درآمد کسب کردند


سرپرست امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: 339 واحد تولیدی گلخانه در این استان وجود دارد که این تولید کنندگان امسال 200 میلیارد تومان درآمد کسب کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمد عفتی، سرپرست امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها با اعلام کسب درآمد 200 میلیاردی گلخانه داران استان، اظهارکرد: درآمد گلخانه داران استان سالانه حدود یک دهم کل محصولات باغی استان است.

وی گفت: در گلخانه های استان سالانه 17 تا 20 هزار تن انواع محصول در فصل و خارج از فصل تولید می شود که ظرفیت و پتانسیل خوبی برای افزایش تولیدات بخش کشاورزی است.

سرپرست امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: علاوه بر تولیدات انواع میوه و سبزی سالانه در این استان یک میلیون و 600 هزار شاخه گل نیز تولید می شود که در این خطه 4 هکتار فضای گلخانه ای به کشت گل و گیاه زینتی و گلدان اختصاص یافته است.

 عفتی با بیان اینکه کشت گلخانه ای بهترین جایگزین کشت در فضاهای باز است ادامه داد: برای رهایی از مشکلات خشکسالی، کم آبی، فرار از سرما و افزایش تولید باید به سمت ایجاد گلخانه ها برویم که روند نیز در سال های اخیر مناسب بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلخانه داران خراسان شمالی در سال جاری 200 میلیارد تومان درآمد کسب کردند

گلخانه داران خراسان شمالی در سال جاری 200 میلیارد تومان درآمد کسب کردند