مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 17:022022-03-03اقتصادي

رشد 60 برابری تولید محصولات پتروشیمی نسبت به قبل انقلاب


مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: اگر بخواهیم تولید محصولات پتروشیمی را با دوران قبل از انقلاب مقایسه کنیم، بیش از 60 برابر رشد داشته است و این موضوع در حالی است که 8 سال جنگ در کشور وجود داشت و توسعه ای برق آسا در بحث پتروشیمی، - از برکات جمهوری اسلامی بوده است.

مرتضی شاه میرزایی امروز، 12 اسفندماه در مراسم افتتاح تاسیسات و مخازن ذخیره سازی و اسکله بیدبلند خلیج فارس در ماهشهر اظهار کرد: 22 مجتمع تولیدی در منطقه ماهشهر وجود دارد و با آخرین مجتمعی که اضافه شد، مجموعا شامل 23 طرح و مجتمع می شود.

وی افزود: در حال حاضر 10 طرح را در این منطقه داریم که در حال اجرا هستند و یکی آز آن ها طرح سلمان است که علاوه بر محصولاتی که دارد محصولاتی فرعی همچون پلی استات، متیل دی اتانول آمین و اتیلن اکساید را برای کشور به همراه خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شاه میرزایی تصریح کرد: منطقه ماهشهر از جمله مناطقی است که قبل از انقلاب مجموعه های پتروشیمی مانند رازی در این منطقه تاسیس شد.

قبل از انقلاب، ظرفیت نصب شده کشور برای بحث پتروشیمی تولید 3 میلیون تن محصولات پتروشیمی در سال با همه عدم محدودیت ها و مستشاران بود اما میزان تولید کشور، یک میلیون و 500 هزار تن در سال بود و با تمام ادعایی که خارجی ها داشتند، نتوانستند بیش تر از 50 درصد از آن ظرفیت را تک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 60 برابری تولید محصولات پتروشیمی نسبت به قبل انقلاب

رشد 60 برابری تولید محصولات پتروشیمی نسبت به قبل انقلاب