مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 14:222022-03-03اقتصادي

آغاز عصر طلایی گاز/ سرمایه گذاری در نفت از نان شب واجب تر است


وزیر نفت با اشاره به آغاز عصر طلایی گاز گفت: سرمایه گذاری در صنعت نفت از نان شب هم واجب تر است چون پایین ترین ریسک سرمایه گذاری و بالاترین سودآوری را دارد.

- ، جواد اوجی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در آیین بهره برداری از تأسیسات و مخازن ذخیره سازی و اسکله شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و امضای هشت قرارداد طرح جمع آوری گازهای مشعل، گاز را انرژی پاک، سازگار با محیط زیست، قابل دسترس و ارزان تر از دیگر سوخت های مایع فسیلی عنوان کرد و افزود: در گزارش های ارائه شده در کمیته های فنی و نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف) بیان شد که عصر طلایی گاز آغاز شده و این روند تا سال 2050 صعودی است.

وی با بیان اینکه روند رشد گاز در سبد انرژی نسبت به سایر سوخت های فسیلی بالاتر است، یادآور شد: در نشست شب گذشته اوپک پلاس قیمت هر مترمکعب گاز 2 دلار و 20 سنت عنوان شد؛ بخشی به دلیل مسائل اوکراین و روسیه است که پیش بینی شده که هر مترمکعب گاز به 3 دلار هم برسد اما در ایران گاز به قیمت 20 سنت به پتروشیمی ها و حدود یک تا دو سنت نیز با توجه به یارانه بالایی که به آن تعلق می گیرد، عرضه می شود.

وزیر نفت تکمیل زنجیره پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس را بسیار دلچسب عنوان کرد و گفت: جمع آوری گازهای مشعل جزو یکی از آرزوهاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عصر طلایی گاز/ سرمایه گذاری در نفت از نان شب واجب تر است

آغاز عصر طلایی گاز/ سرمایه گذاری در نفت از نان شب واجب تر است