مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 14:072022-03-03پزشكي

از بین بردن تومور ظرف یک هفته


در میان چالش های متعدد برای درمان تومورها، مشکل در رساندن داروهای ضد سرطان به مکان مناسب و در مقادیر مناسب از چالش های اصلی است که حال با کمک محققان ایرانی این مشکل در حال حل شدن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، گروهی از محققان دانشگاه رایس با کمک امید ویسه و امیر جزایری محققان ایرانی، نوع جدیدی از ایمپلنت را توسعه داده اند که با این دو مشکل مقابله می کند.

به گفته محققان عملکرد این روش بسیار خوب است به طوریکه آنها با آزمایش این ایمپلنت بر روی موش ها دریافته اند می توان 100 درصد تومورهای تخمدان موش ها را در عرض یک هفته از بین برد.

مهندسان زیستی توسعه دهنده این درمان سرطان، از آن به عنوان یک کارخانه دارو یاد کرده اند زیرا هنگامیکه دارو در مکان مناسب قرار می گیرد می تواند به تولید ترکیبات مورد نیاز برای از بین بردن تومورها ادامه دهد.

ایمپلنت ها از دانه های کوچکی به اندازه سر سوزن تشکیل شده اند که با سلول هایی که به دقت انتخاب شده اند و در یک پوسته محافظ قرار گرفته اند وارد بدن می شوند.

سلول های درون این دانه ها طوری مهندسی شده اند که ترکیبی طبیعی به نام اینترلوکین 2 (Interleukin 2) تولید کنند و اینترلوکین 2 نیز سیتوکینی که باعث می شود گلبول های سفید خون برای مبارزه با سرطان فعال شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از بین بردن تومور ظرف یک هفته

از بین بردن تومور ظرف یک هفته