مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 12:372022-03-03اقتصادي

تولید بیش از 8 میلیون پایه و نهال بذری و رویشی در آذربایجان غربی


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با تولید 8 میلیون اصله پایه و نهال بذری و رویشی سالم و استاندارد در رتبه نخست تولید در کشور قرار دارد.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با تولید 8 میلیون اصله پایه و نهال بذری و رویشی سالم و استاندارد در رتبه نخست تولید در کشور قرار دارد.

اکبر کرامتی در گفت و گوبا ایسنا اظهار کرد: آذربایجان غربی در چندین سال اخیر بزرگترین قطب تولید نهال در کشور به شمار می رود و در زمینه تولید نهال یکی از استانهای برتر و مطرح در سطح کشور است که در سال 1398 یکی از مراکز کشت بافتی این استان نیز به عنوان نمونه ملی برگزیده شد.

کرامتی افزود: 60 واحد نهالستان و مراکز کشت بافتی دراستان مجوز فعالیت از سازمان جهاد کشاورزی را دریافت کرده اند که این واحدها علاوه بر تامین نهال های مورد نیاز باغداران استان، بخشی از نهال های تولیدی خود را برابر ضوابط قرنطینه و بهداشت گیاهی به سایر استانهای کشور فرستاده و قسمت زیادی را نیز به کشورهای عراق و جمهوری آذربایجان، ارمنستان و افغانستان صادر می کنند.

وی تصریح کرد: مساحت کل نهالستانهای استان حدود 300 هکتار، متغییر بسته به سال تولید می باشد که مساحت 150 هکتار با مجوز و بقیه بدون مجوز هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 8 میلیون پایه و نهال بذری و رویشی در آذربایجان غربی

تولید بیش از 8 میلیون پایه و نهال بذری و رویشی در آذربایجان غربی